Cadenes

TV3 / Canal 9 / Canal Sur / Telemadrid

Presentadors

Montse Guallar / Àlex Casanovas / Rosana Pastor / Diego Braguinsky / Salomé / Martirio / Jesús Martín / María Barranco / Luis Fernando Alvés

Temporada

1991-1997-1998

Format

Action Time

Amor a primera vista

Amb ‘Amor a primera vista’ la televisió es va convertir en un lloc per trobar-hi parella. En un primer lliurament, cinc-centes quaranta persones van passar per aquest original concurs, que va arribar a les noranta edicions de la mà dels actors Montse Guallar i Àlex Casanovas. Cada setmana, tres nois i tres noies assistien al programa a la cerca de la seva mitja taronja. Se sotmetien a una sèrie de preguntes i a un cara a cara, i al final havien d’escollir el noi o la noia que pensaven que podia ser la seva costelleta. Si les preferències coincidien i es formava una parella, aquesta rebia el premi d’una setmana de vacances plegats, durant la qual només tenien un deure: conèixer-se l’un a l’altre fins al més mínim detall. La setmana següent tornaven al programa i, llavors, havien de superar un examen que demostrés que havien fet els deures i es coneixien plenament. Així, entre altres moltes indiscrecions, ens assabentàvem dels gustos musicals dels concursants, les seves preferències culinàries o el seu color preferit per a la roba interior.

‘Amor a primera vista’, que va iniciar les seves emissions el juny de 1991, era un programa fresc i ingenu en què ningú se n’anava amb les mans buides. Si aquella nit Cupido no era generós amb les seves fletxes, eren els concursants qui li robaven la munició per disparar i emportar-se cap a casa suculents premis. Per als enamorats amb el màxim nombre de preguntes encertades hi havia un sorteig especial, en què la grossa era una volta al món, evidentment amb la seva nova parella.

El programa fou un èxit en totes les cadenes autonòmiques per a les que Gestmusic va preparar una versió de ‘Love at firts sight’, el programa mare ideat per Stephen Leahy (Action Time). Catalans, valencians, madrilenys i andalusos (TV3, Canal 9, Telemadrid i Canal Sur) van tenir l’oportunitat de trobar la seva parella al plató. Cadascuna de les versions va comptar amb uns mestres de cerimònies ben diferents. Els actors María Barranco i Luis Fernando Alvés van ser els encarregats de la versió del programa per a Telemadrid; Diego Braguinsky i Rosana Pastor, una actriu desconeguda en aquells temps, el van presentar per a Canal 9, mentre que, a Canal Sur, l’estrambòtica Martirio i Jesús Martín eren els que apuntaven contra els cors andalusos.

L’èxit d”Amor a primera vista’ va provocar una cosa inusual: una segona edició alguns anys més tard. La decisió es va prendre després de fer una enquesta telefònica en la qual el 80% dels teleespectadors enquestats estaven a favor del retorn del programa. En aquesta nova edició hi va haver dos novetats destacables: l’ús d’un decorat virtual a la segona part del programa i el trio de presentadors. De nou Montse Guallar va ser la conductora d’aquest espai per a TV3, però aquesta vegada acompanyada de dos assistents galants: els actors Josep Lluís Mediavila i Carles Martí.

A Canal 9 també hi va haver canvis de presentadora: fou l’eurovisiva Salomé qui trencava cors a tort i a dret.

Milers d’enamorats en potència van passar pel plató a la cerca de la seva parella ideal, i molts d’ells la hi van trobar. Per a alguns fou un amor passatger, però n’hi va haver d’altres, en canvi, que segellaren el que van començar a ‘Amor a primera vista’ amb campanes de casament. Per exemple, en la primera temporada del programa a TV3, s’hi van celebrar tres bodes.

Emissions

Programa Cadena Temporada Audiència mitjana Mitjana de share
Amor a primera vista TV3 1991 401.000 20,30%
Amor a primera vista TV3 1997 307.000 17%
Amor a primera vista Canal 9 1991 n.d. 19%
Amor a primera vista Canal 9 1998 75.000 8,50%
Amor a primera vista Canal Sur 1991 n.d. 20%
Amor a primera vista Telemadrid 1991 83.000 9,40%
This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.