Cadena

Canal Satélite Digital

Presentadores

Ainhoa Arbizu / Rocío Madrid / Javier Amaro

Temporada

2001

Formato

Toni Cruz / Josep M. Mainat / Joan Ramón Mainat

Canal OT

El naixement del Canal Operación Triunfo va respondre a una cosa inèdita: la creació d’un canal temàtic a partir d’un programa de televisió. L’èxit del programa Operación Triunfo va ser tan considerable que, el 27 de desembre de 2001, tres mesos després de la seva estrena, es va iniciar la transmissió en directe de l’activitat dels cantants de l’acadèmia, cosa que va fer augmentar espectacularment el nombre d’abonats a Canal Satélite Digital.

Durant l’emissió del programa Operación Triunfo, el canal seguia en directe no només la vida al centre d’alt rendiment del cantants, sinó que, a més a més, oferia les gales en directe i completava els descansos publicitaris amb entrevistes des del mateix plató d’emissió. Per no perdre’s ni un sol detall.

Aquest canal, que va produir Gestmusic en la seva totalitat, va seguir en directe la vida de l’acadèmia durant més de tres mesos, concretament, fins al 18 de març de 2002, dia en què l’acadèmia va tancar les seves portes i elCanal Operación Triunfo va iniciar una nova etapa amb 24 hores d’emissió els 365 dies de l’any. A partir d’aquí es van combinar els espais dedicats a l’actualitat dels setze finalistes amb monogràfics dels millors moments del passat: les gales, la vida a l’acadèmia, la gira, els concerts en solitari, els assajos, etc.

Segons Josep M. Mainat, “el canal ha de funcionar al marge del concurs, volem que tingui contingut propi”, que insisteix que el canal té programació addicional centrada en altres temes, a més a més del programa, com són la música i la moda. Entre els programes que oferia Canal Operación Triunfo, destinat no només a autèntics fans del programa sinó també als amants de la música, podríem destacar-ne els següents:

EL DÍA QUE…” Monogràfic destinat a recordar alguns dels grans moments viscuts a l’acadèmia d’Operación triunfo: visites a famosos, classes destacades, esdeveniments especials, situacions emotives o divertides, diàlegs interessants, etc.

EL CHAT” Els protagonistes d’Operación triunfo (concursants, professors, responsables) contestaven en directe les preguntes que formulaven els espectadors del canal a través de missatges de telèfon mòbil o del fòrum d’Internet. Presentat per un dels professors de l’acadèmia, Àngel Llàcer.

TRIUNFOMANÍA” Magazín en directe a càrrec d’Ainhoa Arbizu, amb totes les informacions, comentaris, entrevistes en directe i reportatges relacionats amb l’actualitat d’Operación triunfo: gira, activitats dels concursants, càstings, agenda dels cantants, gravacions de discos, etc.

INÉDITO” Moments d’Operación triunfo mai vistos per televisió. Es tractava de gravacions no incloses en els programes de TVE corresponents als dos mesos inicials, quan encara no existia Canal Operación Triunfo.

¡MUÉVETE!” Programa diari perquè tots els espectadors del canal poguessin seguir les classes de gimnàstica de Néstor i les d’expressió corporal de Lawrence, tenint com a companys de l’exercici físic als concursants d’Operación triunfo.

TOP 25” Llista oberta d’èxits amb les vint-i-cinc millors actuacions de les gales d’Operación triunfo. Els espectadors votaven les seves preferides i, durant tres mesos, s’observaven els canvis a la llista: cançons que hi entren, d’altres en surten o canvien de posició. Al final, la llista és la definitiva.

DUDA” Concurs de cultura sobre Operación triunfo presentat per les bessones més descarades i amb més barra de la televisió: DU i DA, Marisa i Cristina Sánchez, que juntes plantegaven a diari un dubte (DUDA) sobre Operación triunfo.

Aquesta és només una part de la graella, que es va completar amb espais dedicats a les reunions que van mantenir els concursants amb la psicòloga, els assajos dels nois, els millor moments de les classes amb l’Àngel Llàcer, els repartiments de cançons, les gales, els xats posteriors a les gales, els videoclips dels triunfitos, la música de moda, l’actualitat i, en definitiva, tot allò que es podia saber de la primera edició del programa i tot el relacionat amb la segona.

El “Bazar” del Canal Operación Triunfo era un altre dels espais preferits pels fans, que hi poden adquirir alguns dels dos-cents productes d’Operación triunfo, des d’articles de la llar fins a roba, marroquineria, bellesa o alimentació, per posar-ne alguns exemples.

Altres dades importants a tenir en compte és el rècord de vendes que va aconseguir el canal el 21 de maig de 2002 amb l’emissió del concert que els components d’Operación triunfo oferien a Sevilla. Més de cinquanta-cinc mil llars espanyoles van connectar amb el recital a través de la taquilla musical de l’operador digital, cosa que va suposar només el 8% menys que l’aforament de l’estadi olímpic sevillà. La venda d’aquell dia va superar amb escreix els concerts que, fins al moment, ostentaven el rècord: un concert de les Spice Girls i un altre dels Rolling Stones.

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: Server configuration issue
This error message is only visible to WordPress admins

Error: There is no connected account for the user 1362687425 Feed will not update.